Mám hovoriť alebo radšej mlčať?
Dajte pozor, či je látka ktorú sa spolu učíte, prispôsobená slovnej zásobe dieťaťa.
To znamená, nepoužívajte na začiatku zložité termíny, ale ich postupne pridávajte tak, ako sa zväčšuje porozumenie dieťaťa v danej oblasti.
Tak ako sa hovorí: ” HOVORTE REČOU KMEŇA”.
PRÍKLAD:
Všetci chlapci a chlapi mi dajú za pravdu, že auto, ktoré vynáša smeti, sa volá smetiarske. Samozrejmé, však? Napriek tomu sa deti v tretej triede učia o špecializovaných autách na čistenie okolia.
Nedáva to zmysel, ale my dospelí vytvárame pre deti knihy, ktoré sú veľakrát so slovnou zásobou, ktorá by mohla byť vhodná pre nás.
Stretla som sa rodičmi, ktorí boli natešení, ako pochopili synovu fyziku. Bohužiaľ si neuvedomili, že im bolo štyridsať a tá kniha nebola písaná pre nich. Smutné je to, že predtým to nepochopili pre ten istý dôvod ako ich syn. Nevhodná slovná zásoba. Veľké množstvo nepochopených slov.